האם זה לא קומוניזם?

בקומוניזם יש בנקים, כסף, מעמדות חברתיים, פוליטיקאים, צבא, משטרה, בתי כלא, בתי משפט… לנו אין אף אחד מאלה.

קומוניסטים דואגים למעמד הפועלים. אנחנו מעוניינים למכן את העבודות האלו כך שלא יהיה מעמד פועלים או עבודות קשות שכולם מנסים להימנע מלעשות. הקומוניזם הושם בתור ניסוי, לרוב בחברות חקלאיות נחשלות, אנחנו מציעים חברה שתתבסס על מדע וטכנולוגיה עילית, דבר שמעולם לא נוסה.

הקומוניזם היה ניסוי חברתי מוקדם. הוא לא רדיקלי מספיק לעידן הנוכחי. בקומוניזם ניסו לשנות את החברה באמצעות פוליטיקה ודעות של מדינאים, מה שתמיד הפך למושחת. אנחנו מציעים את היישום של שיטות המדע לניהול החברה. קומוניסטים למעשה ביצעו ניסוי חברתי במיליונים של אנשים ללא שום ידע, הכשרה או ניסויים בקנה מידה קטן יותר. אנחנו מבססים את כל ההנחות שלנו על מדע ומציבים מחקר מדעי כבסיס לקבלת החלטות. אנחנו מציעים הקמת ערי ניסוי לבדיקת התקפות של הרעיונות. אם הניסויים האלו יכשלו אנחנו לא נרצה בשם “העיקרון” או ה”אידיאולוגיה” להמשיך בכיוון הזה. אנחנו מציעים לבחון אפשרויות וללכת עם מה שעובד. במובן הזה אנחנו ‘מציאותים מלוכלכים’.

הקומוניזם האמין ברעיון של מהפכה. הוא עלה לשלטון בכח הזרוע, דיכא את ההתנגדות וקיווה מתוך כך להקים שלטון הומני וצודק. אנחנו לא מאמינים במהפכות. פרויקט ונוס הוא תכנית גיבוי למערכת הנוכחית שקורסת. הציבור יצטרך להחליט אם הוא בוחר בו. אנחנו פועלים בדרכי חינוך בשביל להביא תמיכה ולהזמין השתתפות של מי שמעוניין. לעולם לא נכפה דבר על איש. הציבור צריך לדרוש את הפרויקט על מנת שהוא יתקיים. אנחנו מאמינים שכל ניסיון לכפייה בכוח יעורר אנטגוניזם וייכשל.

הרבה אנשים שהתאכזבו מהקומוניזם טוענים כי חשבו שהאדם הוא טוב מיסודו וגילו שהוא רע מיסודו. אנחנו לא מאמינים שהאדם הוא “רע” או “טוב” מיסודו. זה תלוי איך הוא גדל. כלב יכול להיות מאומן להנחות את העיוורים או להיות מאומן לקרוע אנשים לגזרים. מדעי ההתנהגות היום מראים שהאדם משקף את הצרכים שלו ואת התרבות שהוא חי בה, הוא לא נולד בשום צורה מסויימת.

הרבה רעיונות אידיאליסטיים מדברים על חברה שבה כולם יחיו בשיתוף ובהרמוניה, אבל לא מספקים שום מידע לגבי איך לגרום לאנשים להסתדר בצורה כזו. זה לא “טבע האדם” שגרם לרעיונות האלו להיכשל, אלא חוסר הידע בנוגע למימוש שלהם, וחוסר הכשירות של כל אלו שניסו ליישם אותם. פרויקט ונוס לא מחסיר את הפרטים האלו וכן נוגע לאיך לגדל ילדים, איך לעצב את הסביבה כך שתתגמל התנהגות בריאה וכו’.

הרבה אנשים רואים דמיון בין פרויקט ונוס למערכות אחרות בעיסוק בטכנולוגיה. פרויקט ונוס לא נוגע לטכנולוגיה או בניית ערים, הוא נוגע בעיקר לדרך חשיבה חדשה. הוא מבוסס על סוג חדש של פסיכולוגיה ששונה מאוד מהאסכולות הפופולריות היום בתחום. אנחנו מזמינים אתכם ללמוד יותר על ההתייחסות של פרויקט ונוס להתנהגות ולשפוט בעצמכם.

Leave a Reply