האם יש לנו מספיק משאבים כדי להאכיל להלביש ולדייר את כל האנשים בעולם? יש לנו יותר ממספיק. זה פשוט שהדרך בה אנחנו משתמשים במשאבים היום, היא בזבזנית. יש היום מיליוני מכוניות ברחבי העולם שחונות בחוץ ליד המדרכה. מכוניות לא צריכות מנוחה! בחברה חכמה יותר, הייתה מערכת של מרכזי רכבים ציבוריים.
אנשים היו מחנים את הרכב במרכז החניה הקרוב, ובזמן שהם בבית אתה היית משתמש ברכב שהם חזרו בו כי אתה בדיוק יוצא.

מזבלות העולם כוללות כמויות אינסופיות של מוצרים שנזרקים בגלל חלק קטן שהונדס בכוונה להתקלקל, ובכך להשבית את המכשיר.

המערכת הכספית מבזבזת כמויות אינסופיות של משאבים בכפילויות של מוצרים שלא נחוצות. מוציאים גירסא חדשה לרכב כל שנה, מוסיפים איזה סנפיר קטן מאחור או גורמים לרכב להיראות קצת שונה כשכל המטרה היא לגרום לנו לקנות כך: אוטו חדש, נעליים חדשות, פלאפון חדש, וכו’.

המוצרים שמייצרים היום מעוצבים כך שלא יחזיקו מעמד במקרים רבים. כשיש אחריות, הם מחזיקים מעמד בדר”כ זמן קצר אחריה ואז מתבלים ונהרסים. זה טיפשי מצידנו לייצר מוצרים שמתבלים ונהרסים, זה ביזבוז של משאבים. אנחנו לא רוצים מוצרי אלקטרוניקה שמתפרקים ומתבלים, זה נטל על החברה! אבל במערכת הכספית אם הפלאפון שלך מתקלקל, אני מוכר עוד פלאפון. ואז יש הרים של פסולת. הכל צריך להיות ממוחזר!

אם ניפטר מהמערכת הכספית וננהל את המשאבים שלנו בצורה חכמה, כולנו נוכל לחיות טוב יותר מביל גייטס. אם קשה לכם להבין את זה: אתה יכול להיות עשיר היום ולקנות את הרולס רויס הכי יקרה בשוק אבל להיות תקוע איתה בפקק באיילון. אתה יכול להיות עשיר אבל לקבל סרטן וכל הכסף שבעולם לא יעזור לך. אם עדיין קשה לכם: כל בנאדם ממוצע בחברה המערבית היום חי טוב יותר ממלכים בעבר. יש לו פלאפון, מזגן באוטו, לאף מלך לא היה את הדברים האלה. אם אנחנו נשחרר היום את המדע מהרסן של מימון ופטנטים וניתן לכל מעבדת מחקר כל מה שהיא צריכה – יש לנו את המשאבים לייצר עדשות למיקרוסקופים, היינו יכולים לעטוף את כל פני כדור הארץ בזכוכית אם היינו רוצים – אם ניפטר מהמחסומים האלה, כולנו נחיה טוב יותר מהעשירים ביותר היום.

מיליוני מכוניות ברחבי העולם חונות במגרשי חנייה ללא שימוש. אין מספיק לכולם?

אם עדיין קשה לכם: אנחנו לא נייצר מכונית “זולה”, היא הרי שוקלת כמו ה”יקרה”! אנחנו נעבד מחדש את כל המכוניות הזולות ונייצר את המכוניות הכי טובות שניתן לייצר ונעמיד אותן לרשות הציבור. אם אתם עדיין לא מבינים: לצבא ארה”ב לא מייצרים מטוסים “זולים” וחבוטים, מייצרים את המטוסים הטובים ביותר, את הרדארים הטובים ביותר, את הרובים המשוכללים ביותר. למה אנחנו לא עושים את זה גם בזמני שלום? כי אין בזה “רווח”. המדינה מסכימה לשלם הון עתק להשגת יעילות שיא בתעשיית המלחמה כי זה כדי “להילחם באויב”. האויב האמיתי הוא רעב, עוני, בורות, הרס הסביבה – זה הביטחון הלאומי האמיתי. אלה הגבולות ברי ההגנה האמיתיים. פיתרון של הבעיות האלה כדי שלא יתקיימו מסביבנו. אלה המשימות האמיתיות! פרויקט ונוס מציע לנצל את מלוא היכולת הטכנולוגית לא רק בזמני מלחמה אלא בזמני שלום.

אם עדיין יש לכם קושי עם זה: הוצאות מלחמת העולם השניה, של ארה”ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, המירוץ לחימוש, השיקום שלהן אחרי המלחמה, כולל שיקום המוזיאונים, תשלומים ליוצאי צבא אחרי המלחמה… אם מחשבים את כל ההוצאות האלה – היה ניתן להקים בתי ספר בכל העולם, בתי חולים בכל העולם, למחוק את שכונות העוני בכל העולם, לתת לכל מעבדת מחקר כל מה שהיא צריכה לכל הרוחות – כמה טיפשים אפשר להיות?

Leave a Reply